عنوان پیام
متن پیام
مدیریت داوطلبان در فعالیت‌های بشردوستانه
عنوان : مدیریت داوطلبان در فعالیت‌های بشردوستانه
ناشر : انتشارات تیسا
شابک : ۰-۰۸-۷۲۱۲-۶۰۰-۹۷۸
تاریخ چاپ : زمستان ۱۳۹۳
نوبت چاپ : اول
تعداد صفحه : ۱۰۸
وزن : ۱۰۰ گرم
قیمت : ۸,۰۰۰ تومان
تخفیف : ۱۰ %
موضوع : کتاب انسان‌شناخت
وضعیت : ناموجود
تعداد بازدید : ۱,۴۶۳

مدیریت داوطلبان در فعالیت‌های بشردوستانه

فرح ناز رافع و مریم نخساز و آرمین امیر

مرحله‌ای که در آن افکار تبدیل به واقعیت می‌شوند، برنامه‌ریزی نام دارد؛ روندی که در طی آن فرد می‌تواند در مورد مؤثرترین راه برای رسیدن به هدفی مشخص، تصمیم بگیرد.
هنگام برنامه‌ریزی هر فعالیت داوطلبانه، باید تمامی منابع با دقت بسیار مورد توجه قرار گیرند که این کار شامل درنظرگرفتن و شناسایی دقیق تعداد افراد داوطلب و نیز اعضای موردنیاز در آن فعالیت است؛ تفاوتی ندارد کار موردنظر یک فعالیت خدماتی پس از ترخیص یک بیمار، جمع‌آوری کمک‌های مالی، یا ردیابی و ارسال وغیره باشد. بر شما واجب است که با انتخابی درست، متخصصینی با مهارت‌های لازم و تجربۀ بالا را در گروه خود جای دهید.
داوطلبان وقت خود را بدون دریافت هزینه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهند و این به معنای کار «رایگان» نیست؛ به‌منظور حفظ علاقه، تعهد و انگیزه داوطلب، باید برای مدیریت آنها سرمایه‌گذاری شود.
برنامه‌ریزی برای کارهای داوطلبانه یکی از قابلیت‌های اصلی مدیریت و راه رسیدن به موفقیت بایسته است؛ این‌گونه قابلیت‌ها به همراه شیوۀ صحیح مدیریت، شما را برای مقابله با هرگونه دشواری‌ غیرمنتظره در مسیر آماده می‌سازند و این امکان را فراهم می‌کنند تا با منابعی مناسب و کارا با آن‌ دشواری‌ها روبه‌رو شوید.این بخش از کتاب به چگونگی برنامه‌ریزی مؤثر می‌پردازد.