عنوان پیام
متن پیام

مردم برای چه به کافی شاپ می‌روند؟

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۳/۱۷     تعداد بازدید : ۶۷۶
مردم برای چه به کافی شاپ می‌روند؟

۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۰
انتشارات تیسا،‌ دو کتاب «پشت دریاها شهری است» به همراه چاپ دوم «کافی‌شاپ و زندگی شهری» اثر دکتر نعمت‌اله فاضلی، را روانه بازار نشر کرد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «کافی شاپ و زندگی شهری» اثر نعمت‌الله فاضلی است. نویسنده در این کتاب،‌ به مردمی اشاره می کند که برای نوشیدن یک فنجان قهوه به کافی شاپ نمی‌روند، چرا که اگر چنین بود می‌توانستند قهوه را در منزل خود با قیمت ارزان‌تر و در کمال آرامش‌، در حال گوش کردن به موسیقی دلخواه و یا در حال استراحت بنوشند.
فاضلی به‌عنوان یک انسان‌شناس در این کتاب می‌نویسد: «مردم به این دلیل به کافی‌شاپ می‌روند که ترجیح می‌دهند نوشیدن قهوه بهانه‌ای باشد برای دستیابی به تجربه‌های دیگر.» از منظر فاضلی در این کتاب،‌ در کافی‌شاپ‌ها چیزی فراتر از قهوه، خوردنی و نوشیدنی وجود دارد، چیزی از جنس معنا،‌ احساس،‌ تجربه و فرهنگ که می‌توان آن را در عبارت ساده «فرهنگ کافی‌شاپی» خلاصه کرد.
وی، در این کتاب به کارکردهای کافی‌شاپ و تأثیر آن بر سیاست،‌ تجربه مدرنیته و فرهنگ را بررسی کرده است. کتاب حاضر به همراه تصاویری از کافی شاپ‌های قدیمی در ۷۰ صفحه وبه قیمت پنج هزار تومان از سوی نشر تیسا به چاپ دوم رسیده است.
پشت دریاها شهری است
این نویسنده در کتاب «پشت دریاها شهری است»، زندگی در شهر را با پیچیدگی‌هایی همراه دانسته است که بدون شناختن شهر نمی‌توان با مشکلات آن مواجه شد و از زندگی شهری لذت برد.
فاضلی در ادامه کتاب، محققان و مدیران شهری را نیازمند رویکردی مناسب برای شناخت شهر دانسته است، چرا که آخرین دستاورد علم در این زمینه رویکرد کیفی و مردم‌نگارانه است.
این کتاب، به منظور ارائه رویکرد کیفی در مطالعه و مدیریت شهر تالیف شده است. این رویکرد ابعاد گوناگونی دارد و شامل مجموعه‌ای از راهبردهای روش‌شناسانه مانند تحلیل تاریخی و تطبیقی می‌شود.
یکی از مهم‌ترین و تأثیر‌گذارترین راهبردهای روش‌شناختی رویکرد کیفی در مطالعه شهر، مردم‌نگاری است. این کتاب نخستین گزارش جامع و مستقل در زمینه شهر به زبان فارسی است.
این اثر در ادامه کتاب «فرهنگ و شهر» از همین مؤلف نگاشته شده و تلاشی است برای اینکه چشم‌ها را بشوییم و زندگی شهری و زیبایی‌ها و مشکلات آن را ـ این‌بار از نگاهی دیگر ـ بشناسیم.
نعمت‌الله فاضلی، انسان‌شناس ایرانی و دانشیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی است. فاضلی که دکترای خود را در مدرسه مطالعات شرقی و افریقایی دانشگاه لندن اخذ کرده، نقش موثری در گسترش رشته مطالعات فرهنگی در ایران داشته‌ است.
کتاب «‌پشت دریاها شهری است» را در ۲۵۲ صفحه به قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد