عنوان پیام
متن پیام

منتشر شد

تاریخ ثبت : ۱۳۹۹/۰۴/۱۴     تعداد بازدید : ۱,۹۰۰
منتشر شد

ایدز از بیماری‌های جدید و متاسفانه گسترش‌پذیر جوامع جدید است در فرایند انگ‌زایی، برچسب‌زنی و هراس اخلاقی شکل گرفته در رسانه‌های جمعی و شبکه‌ای گرفتار در چنین قابی شده است. رسانه‌ها عمدتا در رویایی با مبتلایان به ایدز گرفتار سوءبازنمایی شده‌اند و در این گرفتاری از ایفای نقش خود بازمانده‌اند. اهمیت کلیشه‌ها، تصورات قالبی، برچسب‌ها و برساخته‌های اخلاقی را در این زمینه نمی‌توان و نباید از یاد برد. علاوه بر آن‌ها باید به ساز و کارهای رمزگشایی مخاطبان اعم از بیماران و غیر بیماران از این پیام‌های جهت‌دار و یا رازآلود توجه کرد. تحقیقات گوناگون ارتباطی که در جهان و ایران انجام گرفته‌اند، نشان می‌دهند که مسئله ضعف‌ها و ناکارآمدی‌های رسانه‌ها هم به لحاظ گفتمانی و هم به لحاظ حرفه‌ای مهم و ریشه‎ای است؛ اما کمتر در منظومه‌هایی معنادار و به ‌هم‌پیوسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند.
دکتر خانیکی، دکترای علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، در مورد این کتاب می‌گویند: رساله دکتری خانم عاطفه آقایی که تحت عنوان "مطالعه صورتبندی‌های گفتمانی ایدز در سینما و تلویزیون ایران" در دانشگاه تهران به انجام رسیده، از جمله همین پژوهش‌های ارزنده و سودمند است. این اثر که اکنون با نام "روند تاریخی پدیده ایدز در سینما و تلویزیون ایران" منتشر می‌شود، صورتبندی‌های گفتمانی پدیده ایدز را در تولیدات مهم سینمایی و تلویزیونی ایران مطالعه کرده است.
#روند_تاریخی_پدیده_ایدز در سینما و تلویزیون ایران
#انتشارات_تیسا
#عاطفه_آقایی

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت «تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد