عنوان پیام
متن پیام

۹۳ میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسید

تاریخ ثبت : ۱۳۹۵/۰۵/۲۵     تعداد بازدید : ۵,۰۷۴
93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسید

با پایان یافتن طرح «تابستانه کتاب» که با شعار « فراغتی و کتابی» در بازه زمانی یک ماهه از ۱۶ تیرماه تا ۱۵ مردادماه ۱۳۹۵ در سطح کشور اجرا شد، ۹۳ میلیارد و ۴۱۹ میلیون و ۳۷ هزار و ۱۰۶ ریال کتاب با تخفیف ۱۷ میلیارد و ۹۶۵ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۸۱۴ ریال به فروش رفته است.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی خانه کتاب در طرح «تابستانه کتاب» در ۳۱ استان و با مشارکت ۵۱۸ کتابفروشی دارای فروش، ۵۴۶ هزار و ۹۸ نسخه کتاب از سوی ۲۰۶ هزار و ۸۱۱ نفر خریداری شده است.

در این طرح که با هدف اختصاص یارانه خرید کتاب به‌صورت مستقیم از سوی دولت به مردم اجرا شد، استان تهران با ۱۱۵ کتابفروشی فعال خود توانست با ۸۵ هزار و ۴۰۶ کتاب در صدر پُرفروش‌ترین استان براساس کتاب قرار گیرد و استان خراسان رضوی با ۶۰ کتابفروشی و ۶۹ هزار و ۱۵۱ کتاب، رتبه دوم پُرفروش‌ترین استان‌ها براساس کتاب را به خود اختصاص داد. همچنین، استان اصفهان با مشارکت ۷۰ کتابفروشی و فروش ۶۶ هزار و ۳۱۳ کتاب، رتبه سوم طرح «تابستانه کتاب» را از آن خود کرد.

کتابفروشی‌های «شهر کتاب» مشهد ، «رشد» از اهواز و «فرازمند رشت» از استان گیلان به ترتیب با ۱۹۲۲۸، ۱۶۹۷۵ و ۱۳۹۰۲ کتاب در صدر پُرفروش‌ترین کتابفروشی‌های طرح «تابستانه کتاب» براساس کتاب قرار گرفته‌اند. کتابفروشی‌های «کمال اندیشه» و «نمایشگاه کتاب کودک» از جمله کتابفروشی‌های پرفروش استان تهران براساس تعداد کتاب معرفی شدند.

همچنین کتاب‌های «من پیش از تو» انتشارت آموت، «بیشعوری» از انتشارات تیسا، «رویای نیمه شب» از کتابستان معرفت، «ملت عشق» از انتشارات ققنوس، «شازده کوچولو» از انتشارات نگاه، «حکایت دولت و فرزانگی» از انتشارات قطره، «پس از تو» انتشارات آموت و «جز از کل» انتشارات چشمه به‌عنوان پُرفروش‌ترین کتاب‌های طرح «تابستانه کتاب» شناخته شده‌اند.

طرح تابستانه کتاب بعد از طرح‌های «عیدانه کتاب» و «کتابفروشی به وسعت ایران» سومین گام در راستای توجه به اعطای یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌هاست. در این طرح هر نفر می‌توانست تا سقف یک میلیون ریال از امکان خرید کتاب با ۲۰ تا ۲۵ درصد تخفیف استفاده کند و موسسه خانه کتاب به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ تخفیف را به کتابفروشان پرداخت خواهد کرد.

منبع خبر : خبرگزاری ایبنا
آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد