عنوان پیام
متن پیام

سه کتاب در حوزه سیاست منتشر می‌شود/ از بازیگران سیاسی تا دیپلماسی هسته‌ای

تاریخ ثبت : ۱۳۹۴/۱۱/۱۱     تعداد بازدید : ۷۰۳
سه کتاب در حوزه سیاست منتشر می‌شود/ از بازیگران سیاسی تا دیپلماسی هسته‌ای

رحمن قهرمان‌پور، پژوهشگر حوزه سیاست و روابط بین‌الملل از انتشار سه کتاب «اسلام و بازیگران سیاسی»، «سیاست خارجی و دیپلماسی هسته‌ای» و «سیاست و هویت در ایران معاصر» خبر داد.
رحمن قهرمان‌پور که به تازگی کتاب «بازی انتخابات ریاست جمهوری ایران» را منتشر کرده به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: سه کتاب در دست انتشار دارم؛ نخست کتاب «اسلام و بازیگران سیاسی» که در حال سپری کردن مراحل دریافت مجوز است و دیگری کتاب «سیاست خارجی و دیپلماسی هسته‌ای» که قرار شده از سوی انتشارات تیسا منتشر شود و کتاب سوم «سیاست و هویت در ایران معاصر» نام دارد که احتمالا در سال آینده به چاپ خواهد رسید.

وی افزود: کتاب «اسلام و بازیگران سیاسی» در واقع به بررسی نحوه ظهور یک هویت سیاسی جدید در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد که آن‌ را به عنوان اسلام پسا‌سیاسی تعریف کرده‌ام. این هویت در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه بعد از پایان جنگ تحمیلی بروز و ظهور یافت.

این پژوهشگر حوزه سیاست و روابط بین‌الملل ادامه داد: در بررسی هویت اسلام پسا‌سیاسی به نیروهایی توجه شده که حول آن جمع شدند که در این هویت اصلاح‌طلبان و طرفداران سازندگی مدنظر هستند.

قهرمان‌پور در توضیح اسلام پسا‌سیاسی اظهار کرد: در کتاب «اسلام و بازیگران سیاسی» این نکات مدنظر قرار گرفته که آنها چه هویتی دارند و در حوزه سیاست خارجی چه مواضعی اتخاذ کردند؟ چه نگاهی به دموکراسی دارند و نوع تعامل آنها با جهان چگونه است؟

وی عنوان کرد: همچنین تلاش شده که گفته شود دو گروه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در طول سه دهه پس از انقلاب در عرصه سیاست چه تعاملی با هم داشتند و فرصت‌ها و محدودیت‌های آنها چه بوده است.

این کارشناس مسائل هسته‌ای بیان کرد: پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ را در اسلام سیاسی تعریف کردم؛ دولتی که مقابل دولت اصلاحات قرار داشت.

قهرمان‌پور گفت: در واقع این کتاب تقابل، رقابت و تعامل دو گروه اسلام سیاسی و اسلام پساسیاسی در سه دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی را در نظر گرفته است.

منبع خبر : خبرگزاری ایبنا
آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد