عنوان پیام
متن پیام

تیسا منتشر کرد «قدم به قدم تا موفقیت در هنر تیراندازی»

تاریخ ثبت : ۱۳۹۱/۰۶/۱۴     تعداد بازدید : ۱,۲۲۷
تیسا منتشر کرد «قدم به قدم تا موفقیت در هنر تیراندازی»

انتشارات تیسا کتاب «قدم به قدم تا موفقیت در هنر تیراندازی» را در سه جلد منتشر کرده است. نخستین جلد این مجموعه به بیان مفاهیم اولیه در رشته تیراندازی و به‌ویژه تیراندازی به اهداف پروازی پرداخته است. جلد دوم به تیراندازی اسکیت اختصاص دارد و سومین جلد مباحثی درباره آموزش مهارت‌های تیراندازی تراپ و مراحل کسب موفقیت در این رشته از تیراندازی را بیان می‌کند. احمدرضا هامونی حقیقت، جلد اول و سوم از این مجموعه را نگاشته و جلد دوم را نیز ترجمه کرده است.

جلد اول: «قدم به قدم تا موفقیت در هنر تیراندازی (مفاهیم اولیه)»
«قدم به قدم تا موفقیت در هنر تیراندازی (مفاهیم اولیه)» عنوان نخستین کتاب از این مجموعه است که در شش فصل، آموزش مهارت‌های لازم جسمی، نظری، ذهنی و فنی برای فعالیت در رشته تیراندازی به اهداف پرتابی را مطرح کرده و نکات مهمی را درباره جایگاه آمادگی جسمانی و تغذیه در این رشته بیان می‌کند.

«راه پیش رو»، «آموزش تیراندازی به اهداف پروازی»، «چشم، ایمنی و سلامتی»، «آمادگی جسمانی و تغذیه» و «تجهیزات» عنوان فصل‌های جلد نخست این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

جلد نخست کتاب «قدم به قدم تا موفقیت در هنر تیراندازی» با مقدمه نویسنده درباره تاریخچه مختصری از ورزش تیراندازی به اهداف پروازی آغاز می‌شود. این تاریخچه شامل مطالب متنوعی از اولین حضور تیراندازی در مسابقات المپیک گرفته تا راه‌اندازی فدراسیون تیراندازی در کشورمان را شامل می‌شود. مطالبی نیز درباره سابقه حضور این رشته در بازی‌های بین‌المللی و بازی‌های آسیایی در این تاریخچه به چشم می‌خورد.

نخستین فصل این کتاب، پس از معرفی و بیان کلیاتی درباره رشته تیراندازی به اهداف پروازی، به معرفی شاخه‌های مختلف این رشته همچون اسکیت و تراپ پرداخته و در ادامه مهارت‌های لازم برای یادگیری و موفقیت در این رشته را بیان می‌کند.

فصل دوم به آموزش تیراندازی به اهداف پروازی اختصاص دارد و سومین فصل نیز به بیان جایگاه و اهمیت سلامت چشم و قدرت دید در تیراندازی پرداخته است.

فصل چهارم کتاب شامل مطالبی درباره نحوه محافظت از چشم و گوش در تیراندازی است. در فصل پنجم کتاب نیز نویسنده به ارائه برنامه تمرین آمادگی جسمانی و همچنین تغذیه برای ورزشکاران رشته تیراندازی به اهداف پرتابی پرداخته است. آخرین فصل کتاب نیز شامل مطالبی درباره تجهیزات مناسب و لازم در تیراندازی به اهداف پرتابی، از جمله سلاح و لباس مناسب است.

جلد دوم: «قدم به قدم تا موفقیت در هنر تیراندازی اسکیت»
«قدم به قدم تا موفقیت در هنر تیراندازی اسکیت» دومین جلد از این مجموعه است که به طور ویژه به رشته تیراندازی اسکیت (نوعی از تیراندازی به اهداف پروازی) می‌پردازد. این کتاب، حاصل نگارش «تونینو بلاسی» مربی معروف تیراندازی اسکیت است و احمدرضا هامونی حقیقت، مربی فدراسیون جهانی تیراندازی ورزشی، آن را به فارسی ترجمه کرده است.

کتاب حاضر یکی از مهم‌ترین منابع آموزش تیراندازی اسکیت در جهان است که بسیاری از قهرمانان المپیک از روش‌های بیان‌شده در آن بهره برده‌اند. کتاب شامل ۱۲ فصل است که به ترتیب عبارتند از: «نخستین تجربه در تیراندازی اسکیت»، «آیا فنجانتان خالی است؟»، «روش تیراندازی»، «ادامه سفر»، «پیشگیری»، «نقاط مرجع»، «ترکیب اجزا»، «جادوی دست مغلوب»، «لوله یا ادامه دستمان»، «ایستگاه چهار»، «ایستگاه پنج و شش»، «روان‌شناسی در تیراندازی».

فصل‌های نخستین کتاب به آموزش برخی نکات بنیادی در تیراندازی اسکیت و عملیات تیراندازی اختصاص دارد. سومین و چهارمین فصل کتاب، تحلیل موشکافانه و دقیقی از تیراندازی اسکیت و تمامی مراحل آن ارائه می‌دهند.

پنجمین فصل این کتاب به بیان مفهوم پیشگیری (نقطه برخورد بشقابکِ در حال پرواز با مجموعه ساچمه‌های در حال حرکت) در تیراندازی اسکیت پرداخته و چگونگی انجام پیشگیری صحیح را آموزش می‌دهد. فصل‌های ششم تا یازدهم نیز هریک بخشی از مراحل یا مهارت‌های حیاتی در تیراندازی اسکیت را شرح و نحوه مهارت یافتن در آنها را آموزش می‌دهد.

کتاب در فصل دوازدهم به سراغ روح و روان ورزشکار رفته و به مباحث مربوط به روان‌شناسی تیرانداز می‌پردازد. شیوه‌های تمرکز و تمدد اعصاب ورزشکاری که در مسابقات تیراندازی منتظر رسیدن نوبت هدفگیری‌اش است، در این فصل تشریح شده‌اند.

جلد سوم: «قدم به قدم تا موفقیت در هنر تیراندازی تراپ المپیک»
سومین جلد از این مجموعه با عنوان «قدم به قدم تا موفقیت در هنر تیراندازی تراپ المپیک» در سه فصل نگاشته شده است.

نخستین فصل با عنوان «استادی در هنر تیراندازی تراپ» مراحل مختلف تیراندازی تراپ همچون استقرار، قرار دادن سلاح روی شانه، حرکت با سلاح، قنداق‌گذاری و... را گام به گام، همراه با تصاویر توضیح می‌دهد.

فصل دوم با عنوان «برنامه تمرین» فعالیت‌هایی را که ورزشکار باید در دوره تمرین انجام دهد، شرح می‌دهد. نویسنده در ادامه این فصل، به بیان نکات لازم برای موفقیت تیرانداز در مسابقه می‌پردازد. چنانکه در این بخش آمده است شرایط تمرین باید دشوارتر از مسابقه باشد. اگر تمرین به‌درستی طراحی و اجرا شود، ضمن ارتقای مهارت فنی تیرانداز، فرصتی فراهم می‌شود که او شرایط را در وضعیتی کنترل‌شده تجربه کند و آمادة مقابله با شرایطی شود که در زمان مسابقه، عملکرد وی را محدود خواهد کرد.

سومین فصل کتاب با عنوان «آماده‌سازی روانی» ترجمه کتابی به قلم «آلبرتو چی» مربی تمرین‌های ذهنی تیم‌های ملی تیراندازی به اهداف پروازی ایتالیاست. این بخش دربردارندة مطالب مفیدی برای تقویت مهارت روانی تیرانداز تراپ است.

ارتقای مهارت‌های اصلی ذهنی در تیراندازی تراپ از جمله اعتماد به نفس، سرسختی، مدیریت اضطراب هنگام مسابقه، تنفس عمیق و تصویرسازی ذهنی، بحث دیگری است که نویسنده در این فصل به آن پرداخته است. در ادامه این فصل تمرین‌های مختلفی ارائه شده که از جمله می‌توان به تمرین برای مرتب کردن ضرباهنگ تیراندازی، تمرین برای رویارویی با شرایط پیش‌بینی‌نشده، تمرین تنفس طی مسابقه و تمرین برای ارتقای خودکنترلی و توجه اشاره کرد.

هر سه جلد کتاب «قدم به قدم تا موفقیت در هنر تیراندازی» برای درک بهتر مطالب و آموزش‌های خود، از تصاویر، الگوها و جداول بهره گرفته‌اند. در پایان تمامی فصل‌های کتاب نیز پرسش‌هایی برای ارزیابی فرد از مطالعه کتاب و آموزش‌های آن، ارائه شده است.

هر جلد از کتاب‌های مجموعه ۳ جلدی «قدم به قدم تا موفقیت در هنر تیراندازی» در شمارگان ۲۵۰۰ نسخه منتشر شده است. بهای جلد اول ۶۰۰۰ تومان و بهای جلدهای دوم و سوم، ۷۰۰۰ تومان است. این مجموعه را انتشارات تیسا روانه بازار نشر کرده است.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد