عنوان پیام
متن پیام

پنجاه مدل برای تفکر استراتژیک+نبرد در ایستگاه طاهری

تاریخ ثبت : ۱۳۹۱/۱۱/۲۴     تعداد بازدید : ۱,۰۰۷
پنجاه مدل برای تفکر استراتژیک+نبرد در ایستگاه طاهری

کتاب - «کتاب تصمیم» که در قالب کتاب کار نوشته شده، می‌کوشد با ارائه پنجاه الگوی علمی تصمیم گیری، همراه با راهکارهای عملی، انتخاب درست را به امری آسان و ممکن برای انسان‌ها تبدیل کند.
به گزارش خبرآنلاین، «کتاب تصمیم» با عنوان فرعی پنجاه مدل برای تفکر استراتژیک، نوشته مایکل کروگرس و رمان شپلر، با ترجمه ای از مهدی کریمی، عبدالله آقایی و الهام پارسا پور از سوی انتشارات تیسا در بازار نشر عرضه شد. در این کتاب، پنجاه الگوی مهم و مطرح در حوزه تفکر استراتژیک و تقویت مهارت تصمیم‌گیری، عرضه شده است. الگوهای تصمیم‌گیریِ ارائه‌شده در «کتاب تصمیم»، عملی و واقع‌گرا هستند و به شیوه‌ای روان، ساده‌سازی شده‌اند. ارائه این مدل‌ها در قالب نمودار و تصویر، به افراد کمک می‌کند تا در لحظات سخت و در تصمیم‌گیری‌های فوری و مهم، امکان انتخاب بهتری داشته باشند.
«چگونه خود را بهبود ببخشیم؟»، «چگونه خود را بهتر درک کنیم؟»، «چگونه دیگران را بهتر درک کنیم؟»، «چگونه دیگران را بهبود دهیم؟» و «حال نوبت شماست» عنوان بخش‌های اصلی «کتاب تصمیم» است.
در بخش نخست این کتاب با عنوان «چگونه خود را بهبود ببخشیم؟» الگوهایی از جمله ماتریس سبد پروژه، مدل نوار لاستیکی و مدل راه حل تعارض ارائه شده‌اند. در بخش دوم کتاب، الگوهایی همچون «ماتریس موسیقی»، «قطب‌نمای سیاسی» و «مدل پشت صحنه» برای بهبود درک افراد از خویش ارائه شده‌اند. مدل «پنیر سوئیسی»، «مدل یادگیری دوحلقه‌ای» و «مدل جعبه سیاه» نیز از جمله الگوهای ارائه‌شده در بخش بعدی با عنوان «چگونه دیگران را بهتر درک کنیم» هستند. «کتاب تصمیم» در بخش پایانی می‌کوشد با ارائه الگوهایی همچون «مدل شکاف در بازار»، «مدل تیم» و «مدل بهینه‌سازی نتیجه» به افراد نشان دهد که چگونه می‌توانند با انتخاب و تصمیم‌گیری‌های درست خود، عملکرد دیگران را بهبود بخشند. در بخش پایانی این کتاب با عنوان «حال نوبت شماست»، استفاده از نقاشی به عنوان راهکار مناسبی برای رساندن منظور فرد به دیگران در هنگام گفت‌وگو توصیه شده است. در این بخش آمده است: «حتی مسائل کم‌اهمیت و جزئی اگر به‌موقع با تصویر نشان داده شوند، بهتر درک شده و با ملایمت بیشتری از سوی شنونده مواجه می‌شوند». در پایان این کتاب، یک پیوست ۱۰ صفحه‌ای شامل بیوگرافی مختصری از چهره‌های سرشناس دنیای علم، هنر، سیاست و... است که در کتاب به جملات و راهکارهای آنان استناد شده است. در این میان، نام بزرگانی همچون آلبرت انیشتین، پابلو پیکاسو و مارتین هایدگر دیده می‌شود. این پیوست، به همت مترجمان کتاب تهیه و به ترجمه آن افزوده شده است.
در بخش نخست این کتاب، یکی از راه‌های بهبود‌بخشی به تصمیم‌گیری‌های فردی با عنوان ماتریس آیزنهاور ارائه شده است که از جمله الگوهایی این بخش از کتاب می باشد. این الگو را به تأسی از سخن آیزنهاور، سی‌و‌چهارمین رئیس‌جمهور امریکا نام نهاده‌اند که می‌گوید: «اضطراری‌ترین تصمیم‌ها، به‌ندرت مهم‌ترین تصمیم‌ها هستند.»
این الگو، بر پایه تمایز میان مسائل مهم و اضطراری استوار است. بر اساس این الگو، کارهایی را که هم مهم و هم اضطراری هستند، باید در اولین فرصت انجام داد. این الگو به فرد پیشنهاد می‌‌کند تصمیم‌گیری برای زمان انجام کارهای مهم و غیر اضطراری را به زمان دیگری موکول کند، کارهای اضطراری و غیرمهم را به شخص دیگری محول کند و کارهایی را که نه مهم و نه اضطراری‌اند، بعداً انجام دهد.
این کتاب در ۲۱۴ صفحه و به بهای ۵۰۰۰ تومان از سوی انتشارات تیسا به بازار عرضه شده است.
این انتشارات همچنین دو کتاب دیگر با نام های «فرهنگ تمدن اسلام» و «نبرد در ایستگاه طاهری» را منتشر کرده است.
کتاب «فرهنگ و تمدن اسلامی» به قلم بهروز رشیدی، در سه فصل، پس از بررسی تاریخی ظهور تمدن اسلامی، به بحث درباره عوامل انحطاط این تمدن پرداخته و نهضت‌های شکل‌گرفته در راستای احیای تمدن اسلامی را بررسی می‌کند. نخستین فصل کتاب با عنوان «تمدن اسلامی» به بیان علل و عوامل ظهور و گسترش تمدن اسلامی پرداخته و تعامل اسلام با دیگر تمدن‌ها را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. در این فصل، مباحثی همچون بررسی رشته‌های مختلف علمی در تمدن اسلامی از جمله قرائت و تفسیر، فقه و کلام، فلسفه، تاریخ، جغرافیا، نجوم، ریاضیات، طب، کیمیا و شیمی ارائه شده است.
در ادامه فصل نخست، نویسنده به بررسی علل ضعف و انحطاط تمدن اسلامی می‌پردازد. وی این عوامل را به دو دسته عوامل سیاسی و عوامل فرهنگی تقسیم می‌کند. خلافیت امویان و عباسیان، تفکیک جهان اسلام و تعدد خلافت، حمله مغول‌ها، ظهور امپراتوری عثمانی و تعدد مذاهب از جمله این عوامل بیان شده‌اند.
نهضت احیای تمدن اسلامی از دیگر مباحث ارائه‌شده در فصل دوم کتاب است. نویسنده در این بخش به بررسی نقش چهره‌هایی همچون سید جمال‌الدین اسدآبادی در احیای تمدن اسلامی پرداخته و در ادامه، جنبش‌های احیاگر دیگری همچون نهضت تجدید حیات اسلام در هند، نهضت تجدید حیات اسلام در اندونزی و جنبش اخوان‌المسلمین در مصر را معرفی و بررسی می‌کند.
فصل سوم کتاب با عنوان «افول تمدن حسی غرب و احیای دین، اخلاقیات و معنویت» ابتدا به بیان تعریف و تاریخچه‌ای درباره مفهوم تمدن حسی پرداخته و در ادامه به بیان نظرات و دیدگاه‌های تاریخ‌نگاران بزرگی همچون «ویل دورانت» و «توین‌بی» درباره تمدن غرب می‌پردازد. «افول باختر در فلسفه اسوالد اشپینگلر»، «زوال اخلاقی در غرب از نگاه ویل دورانت» و «نظریه نجات و رنسانس معنوی در تفکر ‌توین‌بی» عنوان مطالب ارائه‌شده در این فصل را تشکیل می‌دهند.
این انتشارات همچنین کتاب «نبرد در ایستگاه طاهری» نوشته علی مهدیان - کتاب یکم از مجموعه کتاب های مجموعه خاطرات دفاع مقدس – منتشر کرده است.
در بخش هایی از این کتاب می خوانیم:
از نخستین روزهای جنگ، نوشتن اتفاقات و رخدادهای سیاسی، نظامی را بر خود واجب کرده بودم و در هر فرصتی آنچه به نظرم مهم بود، می‌نوشتم. بیشتر نوشته‌هایم، عواطفی بود که بین مردم، رزمندگان و امام خمینی (ره) در ما خلق می‌شد. مسائل سیاسی پشت جبهه را هم مرور می‌کردم و آرزو داشتم که صداقت و اخلاق رزمندگان در بین سیاسیون هم به وجود آید که نه در آن زمان شکل گرفت، نه پس از جنگ. بعد از جنگ به نوشته‌هایم نگاهی می‌انداختم و آنها را در برابر آثار خلق‌شده، برای انتشار خیلی باارزش نمی‌دیدم. اما گاهی که برای دوستانم خاطرات جنگ را بیان می‌کردم، برای انتشار آنها تشویق می‌شدم. از سوی دیگر اعتقاد داشتم و دارم که دفاع مقدس را غیردولتی‌ها و امام خمینی (ره) به سرانجام رساندند و آثار فرهنگی جنگ را هم باید به صورت غیردولتی منتشر کرد. پیشنهادهای سازمان‌های فرهنگی و دولتی را نپذیرفتم تا اینکه فرصت مناسبی برایم پیش آمد.
انتشارات تیسا کتاب «فرهنگ تمدن اسلام» را در ۲۴۸ صفحه و با قیمت ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان و کتاب «نبرد در ایستگاه طاهری» را در ۸۵صفحه و با قیمت ۴هزار و ۹۰۰ تومان روانه بازار کتاب کرده است.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد