عنوان پیام
متن پیام

تیسا، ناشر برگزیده شد

تاریخ ثبت : ۱۳۹۲/۱۰/۱۰     تعداد بازدید : ۹۸۹
تیسا، ناشر برگزیده شد

همایش تجلیل از پژوهشگران، ناشران و مراکز تهران‌پژوهی با حضور رییس شورای شهر تهران، مسوولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. در این مراسم از پژوهشگران برتر حوزه تهران‌شناسی و نشر فعال در این حوزه قدردانی شد._
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این نشست عصر امروز(۲۷ آذرماه) در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با قرائت آیاتی از قرآن کریم و خوانش دسته جمعی سرود ملی برپا شد.
برزین ضرغامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: تهران پایتخت سیاسی، اقتصادی و همه فعالیت‌های ایران است. هر اقدامی که در تهران صورت گیرد بر اساس نظریه «پخش» است.
وی ادامه داد: امیدوارم همایش تجلیل از پژوهشگران، ناشران و مراکز تهران‌پژوهی الگویی برای سایر استان‌ها باشد. البته کوشیدیم چنین همایش‌هایی را به مناسبت هفته پژوهش در اداره‌های این استان برپا کنیم.
در بخشی از این همایش احمد مسجد جامعی، رییس شورای شهر تهران ضمن ابراز خشنودی از برپایی این همایش گفت: تهران‌شناسی را می‌توان در حوزه تاریخ، جغرافیا، تهران امروز، مطبوعات، سینما، هنر و عکاسی شناخت و ظرفیت پژوهش در تهران را ایجاد کرد. در حقیقت پژوهشگران راویان صادقی‌اند که نظریات مردم را در قالب مدون و مشخص ارایه می‌کنند و مدیران را در جریان آنچه انجام شده، قرار می‌دهند.
وی ادامه داد: تهران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و به دلیل تبار، تاریخ، جغرافیا و مکان به گونه ای این شهر روایت همه ایران است.
این مقام مسوول افزود: سفرنامه «کلاویخو» قدیمی‌ترین گزارش از تهران است. کلاویخو، فرستاده پادشاه اسپانیا به ایران است. او در تهران چندان اقامت نداشته اما از گزارش وی برمی‌آید که روستای تهران مدنیت شهری و شهرنشینی داشته است. در این گزارش آمده است که روستای تهران از مسجد جامع بهره می‌برده است. در این گزارش همچنین از تبریز، سلطان‌آباد، نیشابور، شهرهای میانی و روستاهای کوچک سخن به میان آمده و در آن ویژگی‌های شهرهای مختلف ایران که در مسیر حرکت این فرستاده اسپانیایی بوده، بیان شده است.
مسجد جامعی گفت: تهران در عصر صفویه شکل متفاوتی می‌یابد، در همان دوره است که این شهر به محل تعامل و گفت‌وگو تبدیل می‌شود. تهران نماد همدلی است زیرا همه ایرانیان در آن جمع شدند و این پیوند مشترک است که می‌تواند پژوهش‌ها را از سطح یک شهر به سطح ایران ارتقا دهد.
در بخشی از این نشست علی‌اصغر حکمی، مدیرکل مطالعات اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران درباره اهمیت پژوهش شهری سخن گفت و عنوان کرد: اگر مدیریت درستی بر شهر داشته باشیم به تصور صحیح و دقیق از آن می‌رسیم. پژوهش‌های شهری کمک می‌کند تا ایده‌های ما برای شهر فراهم شود، طبیعتاً پژوهش‌ها باید براساس یک رهیافت درونی و پدیدارشناسانه درباره شهر و شهرنشینی مشخص شوند.
وی گفت: پژوهش شهری یک پژوهش دانشگاهی صرف نیست بلکه آن را دانش فرهنگ عمومی برای زیست در شهر می‌دانیم.
این پژوهشگر شهر تهران گفت: هرچه توسعه شهری بهتری صورت گیرد مسلماً پژوهش شهری بهتری خواهیم داشتیم. مطالعات برای تهران امروز نیازمند رسیدن به یک الگوی بومی و محیطی هست که شامل بحث‌های فرهنگ‌سازی، روزآمدی، محله‌گرایی و شبکه‌سازی می‌شود.
در بخش دیگر این نشست نشر تیسا به عنوان ناشر برتر در حوزه تهران‌پژوهی و افراد پژوهشگر در این حوزه مانند علی‌اصغر حکمی، محمدحسین خوش‌نویس، سیدعبدالله انوار، نعمت‌الله فاضلی، سعیدرضا عاملی، ناصر تکمیل همایون و حسین سمسار و خانواده مرحوم حسین کریمیان تجلیل شد.
در پایان این نشست نمایشگاه آثار و عکس‌های مربوط به تهران‌شناسی با حضور سیدعبدالله انوار، احمد مسجد جامعی و جمعی از پژوهشگران حوزه تهران افتتاح شد.
این آیین ساعت ۱۴ و ۳۰دقیقه امروز(۲۷ آذرماه) با حضور احمد مسجدجامعی، رییس شورای اسلامی شهر تهران، دکتر سیدمحمدهادی ایازی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، برزین ضرغامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمعی از استادان برجسته حوزه پژوهش در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برپا شد.

منبع خبر : ایبنا
آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد