عنوان پیام
متن پیام

بررسی مسایل جهان‌شهری در «شهروندی فرهنگی»

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۲/۳۰     تعداد بازدید : ۶۸۹
بررسی مسایل جهان‌شهری در «شهروندی فرهنگی»

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۳:۰۰
نیک استیونسون با تالیف کتاب«شهروندی فرهنگی» به بررسی مسایل مربوط به جهان‌شهری پرداخته است.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در این کتاب که افشین خاکباز کار برگردان آن را برعهده داشته است، شهروندی دارای بنیان‌های فرهنگی معرفی شده است که مجموعه‌ای از ارزش‌های اجتماعی مانند مساوات‌طلبی،‌آزادی،‌فردگرایی و مردم‌سالاری در کنار مسوولیت‌پذیری از این بنیان فرهنگی حمایت می کنند.
مولف در این کتاب مفاهیمی مانند شهروندی مدنی،‌سیاسی و اجتماعی را پیش کشیده و اعتقاد دارد این مفاهیم می‌تواند تمام نیازهای فرهنگی افراد را پوشش دهد، به همین دلیل باید با مفهوم شهروندی فرهنگی که به حقوق و نیازهای فرهنگی اشاره دارد تکمیل شود.
کتاب«شهروندی فرهنگی» به شهروندان می آموزد آن‌ها افزون بر حقوق مدنی،‌سیاسی و اجتماعی،‌از حقوق فرهنگی نیز برخوردار هستند و دارای مجموعه‌ای از «نیازهای فرهنگی» هستند.
مولف در این کتاب ۶ فصلی سعی دارد شهروندی فرهنگی را در کنار شهروندان جهان‌شهری، شهروند بوم‌شناختی را به خوانندگان معرفی کند تا نیازهای مربوط به خلاقیت،‌خودشکوفایی و فراغت را در آن‌ها بیدار کند.
وی به نقش رسانه‌ها در فصل چهارم کتاب اشاره کرده است و در آن مباحثی مانند رسانه،‌شهروند و قدرت فرهنگی را در کنار سرعت ارتباطات بیان کرده است.
مولف در این کتاب با یادآوری این که فرهنگ مصرفی مرگ شهروندی را در پی دارد، به سرمایه فرهنگی نیز اشاره کرده است و آن را دستور کاری کوتاه برای آینده می داند.
کتاب«شهروندی فرهنگی» در ۳۲۰ صفحه از سوی نشر تیسا منتشر شده است. علاقه مندان می‌توانند این کتاب را با قیمت ۱۲ هزار تومان خریداری کنند.-

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد