عنوان پیام
متن پیام

انتشار کتاب معلم‌های نادان؛ رؤیت‌پذیری و آگاه‌سازی امر تروماتیک

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۳/۱۸     تعداد بازدید : ۶۷۸
انتشار کتاب معلم‌های نادان؛ رؤیت‌پذیری و آگاه‌سازی امر تروماتیک

در زمانه‌ای که در آن می‌زییم ارادۀ معطوف به «دیده‌/ شنیده ‌شدن» شور‌و‌نوایی برپا کرده است. رایحۀ لطیف و خوشِ جشن و جنبشِ سوژه‌شدگی در زیست‌جهانِ فردفردِ آحاد جوامع انسانی پراکنده شده است. واژه‌های ایستاده در صفِ مقاومت، به حنجره‌ها فشار می‌آورند. هویت‌های مقاومت با سکوتِ فریادوَش خود در گوشِ هر دیوار پنجره‌ای باز می‌کنند. این هویت‌های مقاومت، سخت بر این احساسند که زبان را می‏فهمند و می‌توانند...
جایگاه، نحوۀ رابطه و شکل حیات خود را درک ‏کنند، یا حتی قادرند زبان را بسازند (تولید و سامان‌دهی کنند و فزون بر منزلتِ خود، شأن دیگران را نیز تعریف کنند. این آدمیانِ جویای نام و نامیده‌ شدن، همچنین سخت بر این احساسند که در مدار زبانی قرار گرفته‌اند و هر قدم که در مسیر «آگاهی» برمی‌دارند به موجوداتِ خودبیانگری تبدیل می‌شوند که نظم و وضعیت حاکم را نمی‌پذیرند و خود به تکاپو می‌افتند تا در مقام سوژه، جایگاه و منزلتِ خود را تعیین و تثبیت کنند.
در روزگاری که در آن می‌زییم، در تمامی سرزمین‌های سکوت، های‌و‌هوی و هیاهویی برپا شده است؛ صداهای بی‌صدا، زبان‌های بسته، بغض‌های در گلو شکسته، خشم‌های در سینه نهفته، پاهای خسته، دست‌های ازهم‌رها، دانش‌های سرسپرده (فرمانبردار)، تقاضاهای سرکوب‌شده، واژگانِ صامت، بازی‌های زبانی گونه‌گون، دگرهای حذف و طردشده، نشانه‌های بی‌نشان، نادیده‌انگاشته‌شدگان، همه‌و‌همه به فغان آمده و سرود سر داده‌اند:
سکوت به ژرفای ابدیت است
معانی در کلمات نیست
در سکوتی است که بین آنها است
کلمات دانسته‌ها را در بر می‌گیرند
اما کیست، جز سکوت،
که سهم ما را از اسرار نادانسته ادا کند؟
...
فهرست کتاب شامل موارد زیر است:
ردۀ اول: بازگشت «امر واقع»
پردۀ دوم: معلم‌های نادان می‌آموزند
پردۀ سوم: تماشاگر/ کنشگر متولد می‌شود
پردۀ چهارم: تئاتر مواجهه
پردۀ آخر: بی‌پردۀ اول
این کتاب توسط محمدرضا تاجیک در نشر تیسا در ۱۲۰صفحه و با قیمت ۷۰۰۰۰ریال منتشر شده است. در پیوست بخش هایی از کتاب برای آشنای بیشتر آمده است.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد