عنوان پیام
متن پیام

تجدید چاپ کتاب فرهنگ و شهر

تاریخ ثبت : ۱۳۹۱/۱۲/۲۱     تعداد بازدید : ۸۲۵
تجدید چاپ کتاب فرهنگ و شهر

کتاب فرهنگ و شهر من توسط انتشارات تیسا تجدید چاپ شد. عاقبت طلسم تجدید چاپ شدن شکسته شد و من به این آرزوی دیرینه ام رسیدم که یکی از کتاب هایم تجدید چاپ شود! چیزی که برایم بسیار جالب بود نوشته خواندنی استاد سید عبدالله انوار درباره کتابم بود. استاد انوار مترجم، ریاضی دان و نسخه شناس بلند آوازه که اکنون نود سالگی اش را پشت سر می گذارد در مجله کتاب ماه علوم اجتماعی شماره ۶۰ اسفند ۱۳۹۱ مقاله مفصلی در معرفی و نقد کتاب فرهنگ و شهر نوشتند. من این مقاله استاد بزرگوار را به مثابه تشویق نامه و صدآفرین استاد به شاگرد کوچک خود تلقی می کند و از این که جناب استاد نوشته های این شاگرد کمترین را لایق خواندن و مهمتر از آن نقد و معرفی دانسته اند، به خودم می بالم و تلاش می کنم قدردان لطف ایشان باشم. در این روزگار و زمانه که دانشجویان هم حوصله چندانی برای مطالعه آزاد ندارند، و همکاران دانشگاهی نیز به ندرت نوشته های همکاران شان را می خوانند و اگر بخوانند کم تر به روی خود می آورند، در چنین روزگار قحطی توجه کردن ها، مشاهده این که استاد نود ساله و اندیشمند بزرگی مانند استاد انوار کتاب نویسنده ای متعلق به چند نسل کوچک تر از خود را بخوانند و نقد کنند، جدآ جای تقدیر و تشکر دارد. باشد که بیاموزیم که می توان بزرگ بود.
ضمنا شبکه ۴ سیما در شب سه شنبه ۲۲ اسفند ساعت ۹ شب در برنامه کارنامه نشست نقد و معرفی در زمینه کتاب فرهنگ و شهر پخش کرد. در این برنامه دکتر سید احمد محیط طباطبایی به عنوان منتقد صحبت کردند و من نیز در برنامه شرکت داشتم. صادقانه اش این که برنامه چندان منتقدانه و جدی نبود. هر چند جا دارد از استاد محیط طباطبایی تشکر کنم.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد