عنوان پیام
متن پیام

بازگشت هیتلر در زمستان ۹۲

تاریخ ثبت : ۱۳۹۲/۱۲/۱۹     تعداد بازدید : ۱,۵۴۳
بازگشت هیتلر در زمستان 92

رمان «بازگشت هیتلر» اثر تیمور ورمس با ترجمه بهار مقربی منتشر شد. این رمان داستان خیالی زندگی هیتلر را به زبان طنز بیان می‌کند.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، براساس این داستان، او بعد از بیدار شدن از خواب در میان زمینی بایر در شهر برلین با همین لباس‌های معروفش به شهر می‌آید اما از این‌که کسی او را نمی‌شناسد تعجب می‌کند. مخاطب به تدریج درمی‌یابد ماجراهای رمان در سال ۲۰۱۱ روی می‌دهند و همین موضوع، به ایجاد فضای طنز داستان کمک می‌کند.
ترجمه مقربی از این کتاب حدود ۱۰ روز است که وارد کتابفروشی‌ها شده است. مهشید میرمعزی، مترجم، نیز چندی پیش از دریافت مجوز ترجمه همین کتاب با عنوان «او بازگشته است» به فارسی خبر داده بود. ترجمه میرمعزی به زودی از سوی انتشارات نگاه منتشر می‌شود.
در توضیح این کتاب آمده است: «در تابستان سال ۲۰۱۱ آدولف هیتلر در زمینی خالی در برلین از خواب بیدار شد. بدون جنگ، بدون حزب. در صلحی کامل، در میان هزاران نفر خارجی و آنجلا مرکل. ۶۶ سال پس از اینکه به اصطلاح حضور پیشوا به نتیجه‌ای نرسیده بود، احتمال پیشرفتی جدید در تلویزیون و برنامه‌های تلویزیونی برای هیتلر به وجود آمد. این هیتلر یک چهره طنز نیست و به همین دلیل واقعاً ترسناک است. در این سرزمین او با چیزهایی روبه‌رو می‌شود : بدبینی، بی‌بندوباری مهار نشده و با وجود چند دهه دموکراسی، آلمان پر بود از عوام فریبی و تمایل به کلیک کردن و فشردن صفحه کلید کامپیوتر. تقلید طنزآمیز؟ طنز؟ کمدی سیاسی؟ تمام اینها و بیشتر: اولین رمان تیمور ورمس، یک نمونه ممتاز ویژه نمایش اولین نظم ادبی است.»
«بازگشت هیتلر» اثر تیمور ورمس با ترجمه بهار مقربی در ۳۰۳ صفحه از سوی انتشارات تیسا منتشر شده است.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد