عنوان پیام
متن پیام

انتشار کتاب «آموزش‌های نو؛ حقوق و روابط بین‌الملل» توسط انتشارات تیسا

تاریخ ثبت : ۱۳۹۲/۰۱/۲۰     تعداد بازدید : ۱,۲۶۲
انتشار کتاب «آموزش‌های نو؛ حقوق و روابط بین‌الملل» توسط انتشارات تیسا

کتاب «آموزش‌های نو؛ حقوق و روابط بین‌الملل» نوشته مهدی ذاکریان از سوی انتشارات تیسا منتشر شد. این کتاب بر اهمیت توجه به شبیه‌سازی در آموزشهای حوزه حقوق و روابط بین‌الملل تاکید دارد.

به گزارش انتشارات تیسا، حدود هفتاد سال است که روش آموزشی شبیه‌سازی در حقوق و روابط بین‌الملل در بهترین دانشگاههای دنیا تمرین و اجرا می‌شود و بسیاری از دانشگاههای کشورهای پیشرفته، برنامه‌ها ومدلهای شبیه‌سازی را در دستور کار آموزشی دانشجویان رشته‌های روابط بین‌الملل، علوم سیاسی، حقوق بین‌الملل و اقتصاد قرار می‌دهند. در این حوزه، سالانه بیش از صدهزار نفر در دنیا، مدلهای شبیه‌سازی را برگزار می‌کنند و تنها در شبیه‌سازی مدل سازمان ملل متحد، بیش از پنجاه سال است که دانشجویان سراسر دنیا این مدل را شبیه‌سازی و اجرا می‌کنند.

کتاب « آموزش‌های نو؛ حقوق و روابط بین‌الملل » از جمله تالیفات دانشگاهی در زمینه روشهای آموزشی در حقوق و روابط بین‌الملل و به کارگیری شبیه‌سازی در این حوزه است. این کتاب علاوه بر پرداختن به مباحث نظری این موضوع، مساله بومی کردن روشهای نو آموزشی در این حوزه را نیز به بحث می گذارد و مروری نیز بر تجربه برگزاری مدلهای شبیه‌سازی در کشورمان دارد.

مهدی ذاکریان، نویسنده کتاب «آموزش‌های نو؛ حقوق و روابط بین‌الملل» و متخصص حوزه حقوق بشر، روابط و حقوق بین‌الملل، معتقد است این کتاب با توجه به ارزش شیوه آموزشی شبیه‌سازی و با هدف استفاده از این روش در گستره حقوق بین‌الملل نوشته شده است.

کتاب «آموزش‌های نو؛ حقوق و روابط بین‌الملل» در سه بخش و شش فصل تدوین شده و شامل یک پیشگفتار، کتابنامه و بخش ضمایم است. این کتاب به شناخت انواع روشهای آموزشی نوین در حوزه حقوق و روابط بین‌الملل می‌پردازد و از سوی دیگر بر معرفی نظری، پژوهشی و کاربردی برنامه‌های شبیه‌سازی، انواع شبیه‌سازی، چگونگی مدلسازی و طراحی برنامه‌های شبیه‌سازی در حقوق و روابط بین‌الملل تاکید می‌کند.

بخش نخست کتاب با عنوان «مباحث بنیادی و نظری» شامل سه فصل «روش‌های آموزشی نوین»، «هم‌پیوندی دیسیپلینهای علمی با مدلهای شبیه‌سازی: انواع شبیه‌سازی‌ها» و «شبیه‌سازی در حقوق و روابط بین‌الملل» است.

فصل اول به بیان انواع روشهای آموزشی در علم حقوق و وابط بین‌الملل از جمله روش استادمحور و روش سقراطی پرداخته و با اشاره به برخی تمرینات شبیه‌سازی، مسایل و مشکلات مربوط به برگزاری برخی روشهای آموزشی در کشورمان را بررسی می‌کند.

فصل دوم پس از ارایه تعریف شبیه‌سازی به انواع شبیه‌سازی در عرصه حقوق و روابط بین‌الملل می‌پردازد که از جمله آنها می‌توان به شبیه‌سازی زنده، شبیه‌سازی مجازی و شبیه‌سازی سازنده اشاره کرد.

فصل سوم نیز با ارایه بحثی درباره اهمیت شبیه‌سازی در حقوق و روابط بین‌الملل به بیان مزایا و دستاوردهای این امر می‌پردازد.

دومین بخش کتاب با عنوان «مدلسازی و اجرا» شامل فصل‌های چهارم تا هفتم کتاب است که عبارتند از «مدلسازی برنامه‌های شبیه‌سازی»، «مدلهای شبیه‌سازی در حقوق بین‌الملل و روابط بین‌الملل»، «نتیجه‌گیری» و «کتابشناسی».

فصل چهارم کتاب، به بیان ویژگیهای یک مدل مطلوب شبیه‌سازی پرداخته و تلاش می‌کند با توجه به استانداردهای مشترک دانشگاهی، پیشنهادهایی برای طراحی مدلهای شبیه‌سازی در حقوق و روابط بین‌الملل ارایه دهد.

فصل پنجم با اشاره به انواع مدلهای شبیه‌سازی در حوزه حقوق و روابط بین‌الملل، به معرفی مدلهای تجربه شده در ایران یا مدلهایی که قابلیت اجرا در کشورمان را دارند می‌پردازد. شبیه‌سازی کمیته حقوق بشر، شبیه‌سازی مذاکرات چهارجانبه و شبیه‌سازی گفت و گوی جهانی میان تمدن‌ها از جمله مطالب ارایه شده در این فصلند.

سومین بخش این کتاب با عنوان «ضمایم و مباحث کاربردی شبیه‌سازی در حقوق و روابط بین‌الملل» به بیان برخی مدلهای پیاده و اجرا شده توسط نویسنده کتاب در دانشگاههای داخل و خارج از کشور و نیز برنامه‌های مشترک فصلنامه مطالعات بین‌المللی با سازمان ملل متحد، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیته ملی حقوق بشردوستانه هلال احمر پرداخته است.

این بخش شامل سیزده ضمیمه از جمله گزارش سازمانهای مردم‌نهاد به کمیته حقوق بشر، گزارش عفو بین‌الملل ۲۰۰۱: ماگانسا، شرکت‌کنندگان دوره بین‌المللی شبیه‌سازی گفت و گوی تمدن‌ها، شبیه‌سازی مذاکرات جنگ و حقوق بین‌الملل بشردوستانه است.

چاپ نخست کتاب «آموزش‌های نو؛ حقوق و روابط بین‌الملل: شبیه‌سازی، پرونده‌پژوهی، کلینیک‌های حقوقی و...» نوشته مهدی ذاکریان، با شمارگان یک هزار نسخه، ۱۶۸ صفحه و به بهای ۹۵۰۰ تومان توسط انتشارات تیسا منتشر شد.

منبع خبر : صفحه کتاب
آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد